- O PRZYCHODNI
- DLA PACJENTA
- LEKARZE PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
- PORADNIE SPECJALISTYCZNE
- LABORATORIUM
- PRACOWNIE DIAGNOSTYCZNE
- GABINET FIZJOTERAPII
- MEDYCYNA PRACY
- MEDYCYNA ESTETYCZNA
- KROPLÓWKI WITAMINOWE
- DETOKS ALKOHOLOWY
- TRANSPORT SANITARNY
- HOSPICJUM DOMOWE
- CAŁODOBOWA NOCNA I ŚWIĄTECZNA OPIEKA AMBULATORYJNA I WYJAZDOWA
- RODO
- KONTAKT
1. Administrator Danych - obowiązek informacyjny
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych pacjentów
Wypełniając dyspozycję art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwane dalej RODO) informujemy, że przysługują Państwu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem przez NZOZ „Przychodnia Rodzinna” w Aleksandrowie Kujawskim Państwa danych osobowych.
1. Administratorem danych osobowych jest:
NZOZ „Przychodnia Rodzinna” z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim, ul. Słowackiego 20A, 87-700 Aleksandrów Kujawski.
Dane kontaktowe:
Telefon: 54-283 32 07 lub 54-282 85 11
2. Inspektor Ochrony Danych:
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji Państwa praw przez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej: www.nzoz-rodzinna.pl
Dane kontaktowe:
Maciej Piątkowski
telefon: +48 600 085 345
e-mail: iod@e-aps.pl
lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt. 1.
3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych:
Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu:
1) świadczenia usług zdrowotnych;
2) rozliczania świadczonych usług;
3) udostępniania danych medycznych;
4) archiwizacji danych.
na podstawie:
1) obowiązku wynikającego z art. 25 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
2) obowiązków wynikających z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 roku w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej prowadzenia.
4. Kategorie Państwa danych, które przetwarzamy:
1) oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości:
a) nazwisko i imię (imiona),
b) datę urodzenia,
c) oznaczenie płci,
d) adres miejsca zamieszkania,
e) numer PESEL – w przypadku noworodka numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,
f) w przypadku gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania;
2) oznaczenie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych ze wskazaniem komórki organizacyjnej, w której udzielono świadczeń zdrowotnych;
3) opis stanu zdrowia pacjenta lub udzielonych mu świadczeń zdrowotnych;
4) datę sporządzenia;
5) informacje o wydaniu opinii lub orzeczenia lekarskiego.
5. Odbiorcy danych:
Państwa dane osobowe możemy udostępniać na mocy art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta następującym kategoriom podmiotów:
1) podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli jest ona niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
2) organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
3) podmiotom o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności medycznej w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
4) Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonymi postępowaniami;
5) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie, którego dotyczy dokumentacja zostało przeprowadzone na ich wniosek;
6) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności - w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
7) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych - w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
8) zakładom ubezpieczeń - za zgodą pacjenta;
9) komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom Właściwych Agencji;
10) lekarzowi i pielęgniarce w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia - w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
11) wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust.1 ustawy, w zakresie prowadzonego postępowania;
12) spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed komisją, o której mowa w pkt. 11;
13) osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 roku o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
14) członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań;
15) szkole wyższej lub jednostce badawczo-rozwojowej do wykorzystania dla celów naukowych - bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
6. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych:
Państwa dane nie będą przekazywane poza teren Polski, Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
7. Okres przechowywania danych:
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w punkcie 3, a następnie zniszczone:
1) po upływie 30 lat od ostatniej wizyty pacjenta, który zmarł z powodu uszkodzenia ciała lub zatrucia;
2) po upływie 22 lat od ostatniej wizyty dziecka poniżej drugiego roku życia;
3) po upływie 20 lat od ostatniej wizyty pozostałych pacjentów;
4) po 10 latach zdjęcia RTG;
5) po 5 latach skierowania lub zlecenia lekarza.
8. Państwa prawa:
W związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych przysługuje Państwu::
1) prawo dostępu do treści danych na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
2) prawo do sprostowania danych na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
3) prawo do usunięcia danych na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 Rozporządzenia;
6) prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 Rozporządzenia;
7) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie;
8) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w sytuacji gdy dane, które przetwarzamy pozyskaliśmy na podstawie Państwa zgody. Cofnięcie zgody nie może jednak wpływać na zgodność z prawem ich przetwarzania, którego dokonano na podstawie państwa zgody przed jej wycofaniem.
9. Informacja o wymogu (dobrowolności) podania danych:
Zakres i cel, w jakim przetwarzane są Państwa dane osobowe są wymogiem ustawowym, regulowanym ustawami:
1) z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t. jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1318);
2) z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (t. jedn.: Dz. U. z 2018 r., poz. 160).
i podanie ich jest obowiązkowe. Nie podanie ich może skutkować brakiem uprawnienia do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych.
10. W przypadku planowania dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed takim dalszym przetwarzaniem zostaną Państwo poinformowani o tym innym celu wraz z informacjami określonymi w art. 13 ust. 2 lit. a – f RODO.
Dane kontaktowe
Inspektora Ochrony Danych
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Przychodnia Rodzinna”
87-700 Aleksandrów Kujawski ul. Słowackiego 20A
www.nzoz-rodzinna.pl
Maciej Piątkowski
Tel.: +48 600 085 345
e-mail: iod@e-aps.pl
2. Prawo do sprostowania danych
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
5. Prawo do przenoszenia danych
6. Prawo do sprzeciwu na zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
7. Zawiadamianie o naruszeniu ochrony danych
8. Udostępnianie danych osobowych, w tym danych medycznych